Робота з обдарованими дітьми

понеділок, 8 грудня 2014 р.

Кожній дитині - світло знань,

Кожній дитині - світло любові,

Віру в сили свої без вагань - 

Як запоруку щасливої долі...



Філософія моєї професії
     Я, шкільний учитель... Чому таку професію обрала? Бо ще з дитинства граючись з однолітками, я виконувала роль вчителя. Тож, коли прийшов час обрати професію, я чітко знала,  ким буду.
Так, я щаслива, що викладаю предмет образотворчого мистецтва в Чечеліївській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів. У 2007 році закінчила Уманський державний педагогічний університет ім. П.Тичини. 2 роки викладаю уроки  образотворчого мистецтва. Світ дитинства – безмежний і світлий, зі своїм сприйняттям життя, своїми законами, своєю особливою мовою спілкування та сприйняття світу. І роль малювання тут величезна. Кожною клітинкою дитина співає: «Я – талановита людина!» Кожен день, кожна година дарує дитині стільки нового, все її так цікавить, що ця життєрадісна жага пізнання не може не залишати мене байдужою і на  уроках образотворчого мистецтва я намагаюся навчитидітей виявляти цю радість на папері яскравими, чистими барвами, що створюють відчуття життя і любові. Дуже важливо поділяти з дитиною ці почуття, щоб побачити всю красу дитячого малюнка й усвідомити його важливість в житті дитини, оскільки «кожному періоду дитинства властива своя форма образотворчої діяльності» - від «чиркунців» і карлючок до дивовижних образів та якнайскладніших композицій.
        Дитина, пізнаючи світ, накопичує враження, і що більше вона побачить і почує, то багатограннішою буде її уява, щедрішою й різноманітнішою – мова, активнішим – мислення, а малюнки  - цікавішими. Тому саме малюванняє однією з найзручніших форм для розвитку майбутніх здібностей дитини. Тільки в малюванні діти від самісінького початку почуваються вільними від обмежень, і тому малювання їм здається найближчим.
      Малюючи, навчаю дитину засвоювати закони творчості, єдині для всіх видів діяльності. Щоб потім вільно застосовувати їх – незалежно від сфери своїх інтересів: чи то в мистецтві, чи то в точних науках, спорті тощо. У всьому цьому й полягає «глибинний сенс образотворчої діяльності дітей», прихований до певного часу в поезії дитячого малюнка.
          Нахилившись над альбомом і старанно працюючи. Дитина всю свою увагу зосереджує на тому, що робить. А в цей час у неї розвиваються такі якості, як організованість, самостійність, уміння планувати, прагнення виконати роботу якнайкраще. Адже в мистецтві нема «дорослих» чи «дитячих» тем, і вік не відіграє тут ролі – важливим є втілення задуму.
          Разом з вихованцями подорожуючарівною країною мистецтва, де дізнаємося чимало нового та цікавого: запам’ятовуємо імена найвидатніших митців-графіків, живописців, скульпторів, майстрів декоративно-ужиткового мистецтва; вчимося орієнтуватися у видах образотворчого мистецтва, а також у техніках, які потім залюбки застосовуємо.
      Вчитель не може бути цікавим для дітей, якщо сам не буде вдосконалюватись. Тому я намагаюся працювати над підвищенням свого загального професійного рівня.
 Знаходячись в постійному творчому пошуку, намагаюсь власним прикладом спонукати до творчості і розвитку здібностей, постійно працюю над підвищенням свого загального, науково - методичного та професійного рівня. Опрацьовую нові видання науково - популярної літератури, професійну періодику. Слідкую за появою нових матеріалів, технік, посібників, телепередач про мистецтво, різноманітних виставок.  Усі цікавинки  застосовую  на уроках.
 Вчитель образотворчого мистецтва - не просто джерело цікавої інформації, це науково підготовлений організатор активної праці учнів що до самовиховання, самонавчання, саморозвитку. Розвиток творчих здібностей складається із взаємопов’язаних компонентів, які в єдності дають результат. 
Це процес двобічний, що ґрунтується на співтворчості вчителя та учня.
Прагну завжди  бути  цікавою для учнів, бо тільки тоді навчання стане бажаним, захоплюючим.












1 коментар: